Kadınlarla
ilgili konularda sorular ve cevaplar |
|
|
Kadının
Erkek Doktora Muayene Olması
Aslında
erkek doktorlar erkek hastalara, kadın doktorlar da kadın hastalara
bakmalılar. En huzur verici durum bundadır. Lâkin, bir yerde kadın
doktor bulunmuyorsa, hanım hastaların artık erkek doktorlara muayene
olmalarında dinî bir mahzur olmaz. Zira bu, zaruretten meydana gelen
mecburiyettir. Normal hâllerde hükmünü icra eden mahremiyet hâli,
zaruret hâllerinde hükmünü icra etmez, doktorlara mahremiyet hâli şâmil
olmaz.
Bundan
dolayıdır ki, bir hanım yabancı bir erkeğe (el-yüz) hariç hiçbir uzvunu
göstermezse de, hastalık hâlinde müsaade geçerli olur, doktorun
muayenesine haramlık ve tesettürlü olmak hâli terettüp etmez, ihtiyaç
nisbetinde açılabilir.
Kadın
iğnecinin erkeğe iğne vurması da, bu mecburiyet ölçüsü içinde sahihtir.
Yâni, erkek iğneci yoksa, mecburiyetten dolayı kadın iğne vurabilir.
Sıhhî zaruretler mahzurları mubah hale getirir.
Yeni Aile İlmihali, Ahmed Şahin, Cihan Yayınlar
|
Kadının
Hayırlısı Kimdir?
Cenab-ı
Hakk'a ibadetini bırakmayan,
kocasına itaate kusur etmeyen ve onun kazancını saçıp savurmayan,
dünyaya
getirdiği çocuğunu İslami terbiye üzerinde yetiştiren, iffet ve haya
sahibi
hanımdır.
Resulullah
Efendimize "Ey Allahın
Resulu kadının hayırlı olanı hangisidir?" diye sorulmuştu. Resul-i
ekrem
Efendimiz buyurdular ki:
"(Kocası
yüzüne) baksa onu memnun
eden, bir şey emretse itaaat eden, nefsinde ve malında, hoşlanmayacağı
bir işte, kocasına muhalefet etmeyendir."
İslam'da Kadın
ve Aile, Mehmed Emre
|
Kadının Kestiği
Yenir mi?
Eti yenen hayvanı sadece
erkek
keser,
kadın kesemez, diye bir hüküm yoktur. Kadın cesaret eder de eli bıçak,
balta tutarsa tavuk da keser, kurban da. Yeter ki, kesmesini bilsin,
hayvana eziyet vermeden işini bitirsin. Hatta kesimi yapan kadının
muayyen halde olması da mahzur teşkil etmez. Bu halde iken de kesim
yapabilir. Kestiğinde hiç şüphe ve tereddüt bahis mevzu olmaz.
Keserken besmele
çekmelidir. Kasdî
olarak terkederse kesilen hayvanın eti yenmez. Ama heyecandan ve
unutmaktan dolayı terkederse kesime zarar vermez. Muayyen halde olan
kadının, Allah’ın adını söylemek niyetiyle (Bismillâh) demesinde mahzur
olmaz.
Yeni Aile İlmihali, Ahmed Şahin, Cihan Yayınları
|
Kadının Kocası İçin
Makyaj Yapması Caiz mi?
Kadının
eşi
için makyaj yapması caizdir ve hatta kadın bu niyetiyle sevap elde
eder.
Çünkü bu şekilde kadın kocasına güzel görünüp onu harama meylini
engellemektedir.
Burada önemli olan nokta,
makyaj
malzemelerinin domuz gibi haram bir şeyden üretilmemiş olması ve
kadının
makyajını namahremlere göstermemesidir.
Mehmet Talu, Dini Meseleler
|
Kadınlarla
Tokalaşmak ve El Öpmek Caiz mi?
Resulullah
(s.a.v)
buyuruyor:
Yabancı bir
kadınla
tokalaşan, kıyamet gününde eline ateş parçası almış demektir.
Kadının,
mahremi
olmayan (nikahlanması mümkün olan) erkeğin elini öpmesi, erkeğin de
mahremi olmayan kadının elini öpmesi haramdır.
Öncelikle
el
öpme geleneğinin her yönüyle iyi bir davranış olmadığını bilmek
gerekir. Bu bir
dini tavsiye değil, bir örf meselesidir.
Aralarında
mahremiyet bulunmayan karşı cinsler, birbirlerinin ellerini öpemezler,
genel
kaide budur. Bu hüküm genç kadınlar içindir, yaşı ilerlemiş, cinsi
faaliyetleri
kesilmiş bulunan kadınlar bu hükmün dışındadır. Bu ayırımın nedeni
cinsi
hislerin tahrik edilme meselesidir. Ama erkek ne kadar yaşlı olursa
olsun,
yabancısı olan kadınlar, onun elini sıkamaz ve öpemezler.
İzahlı
Kadın
İlmihali, Asım
Uysal, Mürşide Uysal, Uysal
Yayınevi, 2001, 11.Baskı
|
Kadınların
Kabir Ziyaretine Gitmeleri Uygun mudur?
Kabir
ziyareti; erkeklere olduğu gibi kadınlar için de
menduptur.
Tesettüre, ziyaret adabına ve sessizliğe son derece riayet etmek
şartıyla
kadınlar kabir ziyaretinde bulunabilirler. Özellikle genç kızların
fitneye
sebep olmaması için yanlarında başka kadınlar veya mahrem erkekleriyle
birlikte
kabir ziyaretinde bulunmaları daha uygundur.
Bilhassa kadınlar olmak üzere kabir ziyaretinde dinimizin izin verdiği
ölçüler
dışına çıkmamaya özen gösterilmelidir. Sevap kazanalım derken, günah ve
haram
işlere bulaşılmamalıdır.
Özetle, bir kadının da kabir ziyaretinde bulunması caizdir. Ayrıca özel
halinde olan kadının Kuran okuması caiz olmadığı için, bu durumdaki bir
kadın
kabir başında Kuran okuyamaz. Fakat dua niyetiyle Fatiha suresi
okunabilir.
Mehmet
Talu, Dini Meseleler
|